تحولات لبنان و فلسطین

وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کارگروهی با عنوان رصد، نظارت و استمرار ساماندهی نیروی انسانی برای مهر ۱۴۰۴ خبر داد و ضمن تاکید بر اینکه هیچ کلاسی نباید بدون معلم باقی بماند.

دستور تشکیل کارگروه برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش

علیرضا کاظمی عصر شنبه در جلسه شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: مهر آرام و کم دغدغه ای با کمک همه همکاران آغاز کردیم.

وی ادامه داد: ضروری است کارگروه مهر ۱۴۰۴ با قید فوریت تشکیل شود تا موانع احتمالی شناسایی و رفع شود.

وزیر آموزش و پرورش از تشکیل کارگروهی با عنوان رصد از هم اکنون و نظارت و استمرار ساماندهی نیروی انسانی برای مهر ۱۴۰۴ خبر داد و افزود: در این زمینه باید نقشه راهی از سوی اعضای ستاد و کارگروه تشکیل شود.

کاظمی به چند تکلیف در این زمینه اشاره کرد و گفت: تعیین و ارائه تقویم اجرایی جذب و بکارگیری نیروی انسانی برای سال آینده و مکاتبات و پیگیرهای مرتبط با آن، پیگیری تعیین تکلیف نیروهای خرید خدماتی، نیروهای نهضتی و بازبینی و بازنگری تقویم اجرایی برگزاری آزمون‌ها و امتحانات از مهمترین موارد مطروحه در این جلسه بود.

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به حوادث اخیر درآموزش و پرورش، بر تهیه دستورالعملی مبنی بر تعمیر، نگهداری و ایمنی ساختمان و فضاهای آموزشی و ابلاغ آن به مدیران استانها تاکید کرد و گفت: نباید شاهد تکرار حوادث اخیر در خصوص مدارس کشور باشیم و در این زمینه حساسیت بالایی داریم و مجدانه پیگیر خواهیم بود.

کاظمی در خصوص بودجه ۱۴۰۴ افزود: باید سهم بودجه آموزش و پرورش از ۱۰.۱ درصد حداقل به ۱۵ درصد افزایش یابد زیرا در تکالیف برنامه هفتم توسعه تکالیفی برای آموزش و پرورش مشخص شده که نیازمند بودجه بندی است .

وزیر آموزش و پرورش افزود: افزایش فوق العاده ویژه فرهنگیان و خدمتگزاران باید در دستور کار جدی باشد و برای آن بودجه لازم تدبیر شود.

کاظمی همچنین وظایف و مأموریت‌های کارگروه‌های کیفیت بخشی به مدارس دولتی، برنامه درسی، بودجه ۴۰۴، توسعه عدالت آموزشی، مولد سازی، اقدام برنامه هفتم، اجرایی سازی نقشه راه سند تحول بنیادین، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، مهارت آموزی، رصد و نظارت و تداوم منابع انسانی، تیمز و پلز و کاهش تراکم کلاس‌های بالای ۳۵ نفر را تبیین و تشریح کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.